Ako si ušiť zásteru | e-shop Patchworkparty.sk

Potrebujete poradiť? +421 903 472 782 eshop@patchworkparty.sk

lupa

Ako si ušiť zásteru

Ako ušiť kuchynskú zásteru

Ušite si peknú kuchynskú zásteru! Zvládnu aj začiatočníci v šití! Spolu s kuchynskou rukavicou s predchádzajúceho videa budete hviezdou Vašej kuchyne!

  • pripravte si 2 kontrastné bavlnené látky, nožnice, značkovaciu ceruzu, ozdobnú čipku, špendlíky a samozrejme šijací stroj.

  • Odmerajte šírku prednej časti pásu, šírku vrchu zástery, šírku v najširšej časti pŕs a vzdialenosť medzi pásom a vrchom záster. K rozmerom nezabudnite po celom obvode pridať 1cm na začistenie okrajov. Rozmery na obrázku zodpovedajú zhruba veľkosti 36. Prispôsobte ich svojim rozmerom.

  • naneste Vami namerané rozmery na papier a urobte si strih vrchnej aj spodnej časti zástery. Na spodný diel zástery (sukňu) pridajte na okraje odševky vo veľkosti 1cm tiež.
    Pozor - k šírke pásu nezabudnite pripočítať veľkosť všetkých 4-och zámykov, tj. šírku vrchnu sukne zistíte podľa vzorca: obvod pása/2 + 4 x 2 x veľkosť založenia zámyku. Nezabudnite - hĺbku zámyku musíte prenásobiť číslom 2! Ak je hĺbka zámyku napr. 1cm a pás veľkosti 70cm, dĺžka vrchu sukne bude 35+8 = 43cm.
    Spodnú dĺžku prispôsobte vrchu tak, aby spodná hrana bola na oboch bokoch asi o 10cm širšia ako vrch. Tj. pri páse 35cm to bude 55cm.

  • Obkreslite strih na látku a vystrihnite aj vrchný aj spodný diel zástery. Na spodnom diele si
    nezabudnite vyznačiť rozmiestnenie zámykov.


  • obnitkujte všetky nezačistené hrany ako na vrchnom tak na spodnom diele zástery. K uvedenému účelu je ideálna šijacia pätka Bernina č.64, ktorá v jednom kroku založí a zašije okraj látky 2x dovnútra.

  • Z kontrastnej (tu červenej) látky vystrihnite 3 pásy v šírke 15cm a dĺžkach 150cm, 85cm a 55cm

  • pásy preložte na polovicu lícovou časťou látky do vnútra a prežehlite

  • prešite pozdĺž dlhej časti pásov. Najskôr ušite rovný steh a potom zaistite ešte cik-cakom. Kratšie časti pásov zostávajú  otvorené.

  • Na kratší koniec pásu prichyťte zicherku a  pretiahnite ju vnútrom pásu na opačnú stranu. Pás ste takto práve vyvrátili z rubu na líce.

  • Opäť prežehlite a kratšie okraje založte 1cm dovnútra a prešite niťou v zodpovedajúcej farbe

  • Zarovnajte stred pásu so stredom vrchnej časti zástery a sedlo zástery prišite rovným stehom na šijacom
    stroji


  • sedlo s páskou aj spodok zástery obráťte tak, aby rub smeroval k Vám a k stredu na páse prichyťte stred spodného dielu.

  • symetricky urobte zámyky po oboch stranách spodného dielu a zašpendlite ich k páske kolmo na budúci šev. Prišite rovným stehom na šijacom stroji.

  • Uchyťte stredný a krátky pás z kontrastnej látky na rohy vrchného dielu a prišite ich

  • na kontrastnú látku si nakreslite vrecko a vystrihnite ho. Veľkosť a tvar je na Vás. Nezabudnite však k jeho veľkosti pridať na každej strane 1 cm a okraje opäť začistiť zahnutím a zašitím do rubovej strany.

  • Vrecko zo všetkých strán  olemujte ozdobnou páskou či čipkou, najlepšie bavlnenou.

  • Takto vyzdobené vrecko našite na Vašu zásteru. Umiestnenie je na Vašej tvorivosti. Pozor - vrch vrecka neprišite! Tam patrí Vaša ruka a pomôcky pri varení!

  • a na záver zapózujte v zástere a rukavici ako "STAR" či módny doplnok Vašej kuchyne:-)
Ako si ušiť zásteru

Prečítajte si tiež

Ako si urobiť kvetinovú kartu ku Dňu matiek

18.06.2020

Krátky návod, ako potešiť svoju maminku peknou vlastnoručne zhotovenou pohľadnickou. Môžete pracovať aj so svojimi deťmi alebo vnúčatkami.... Tak do toho !    

aa